8 Şubat 2011 Salı

Şu anda köpeğim ağzında topuyla bana doğru geliyor. Hayatta onun için mutlu olmak o kadar kolay ki. Birinin onunla oyun oynaması, çişe götürmesi, yemek vermesi yetiyor. Bir de bana bak! Mutlu değilim demiyorum ama genelde mutlu olabilmem için tüm bu küçük ilgilerden daha fazlası gerekiyor. Çok kötü.

Bugün uzun zamandır pişman olmadığımı iddia ettiğim bir konuda pişman olmam gerektiğini farkettiren birisiyle konuştum. Bu çok büyük bir haksızlık. Hala pişman değilim yaptığım şeyden; çünkü o hareketi yaparken aynen şu lafı ettim 'Bu senin hayatın. Diğer kararların gibi bu da önemsiz bir karar, içinden geleni yap pişman olabilceğin birşey değil bu'. Ve hala bu sözlerimin arkasındayım. Tuhaf olan bana bu kadar net görünen olay bir başkasına çok karışık görünüyor. Yani arkadaşım sen pişman olacağını düşündüğün birşeyi yapmıyorsan bende pişman olmayacağımı düşündüğüm şeyi yapıyorum. İnsan zaten -mantıklı olarak- pişman olacağım dediği birşeyi yapmaz. Sen gelmişsin bana hala 'Ben senin yerinde olsam pişman olurdum.' diyorsun. Eee değilsin benim yerimde işte. Sen bana bin kerede söylesen ben pişman olmayacağım. Bu net yani. Anlaştık mı?

Geriye bakıyorum da keşke yapmasaydım, keşke söylemeseydim, keşke gitmeseydim, keşke görmeseydim, keşke duymasaydım dediğim bir şey olmamış. Tabii ki kötü şeyler yaşıyorum kimsenin hayatı pamuk şekerlerinin olduğu kocaman bir tarla değil, kaldı ki o kadar pamuk şekerinin içinde olmak da bir süre sonra bayar. Ama yinede keşke demiyorum. 'Keşke şöyle yapsaydım da başka türlü olsaydı' demiyorum (gerçi zamanında keşke dememek için yemin ettiğim bir an olmuştu sanırım bunda onun etkisi var). Bu tamamen kötüye odaklanmakla alakalı. 'Ben istedim böyle oldu' yerine 'keşke böyle olmasaydı' demek çok büyük ikiyüzlülük. Yaptığın şey her ne ise onu SEN yaptın, kimse zorlamadı.

Herneyse hayatta pişman olmak kadar saçma birşey yok. Her insan yaptığı şeyin nasıl sonuçlanacağını bilir. Görür görmez o ayrı ama içten içe bilir. O yüzden pişman oldum allahım ne yapsam ne etsem kahroluyorum triplerine girmeyin hiç. Mutlu olduğun şeyi yapıyorsan pişman olmak kadar saçma bir şey yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder